Köp- och leverans villkor

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna, stora som små!

Frakt 59kr

 Priser
Anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%)

Betalning

Betala med kort eller banköverföring

Payson samarbetar med VISA, Mastercard och svenska banker som erbjuder direktbetalningar (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea)
Betalning sker enkelt och säkert. Denna betalning är helt utan avgifter. Info finns på www.payson.se

Klarna Faktura.
Handla nu - betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Fakturan skickas till din mail.

¤ Få alltid hem varan innan du betalar
¤ Betalningstid - alltid 14 dagar
¤ Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
¤ Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
¤ Ladda ner dina fakturor från klarna.se
¤ Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta om 25.5 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte

Klarna Konto.
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning .
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

¤ Få alltid hem varan innan du betalar
¤ Du kan dela upp din betalning upp till 24 mån
¤ Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
¤ Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
¤ Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
¤ En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
¤ Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Lager
Alla varor finns i lager för omgående leverans om inte annat anges i produkttexten vid specifik vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Leverans 
Vi levererar bara inom Sverige.

Leveranstid
Vår ambition är att alltid leverera varan så fort som möjligt.
Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar efter att vi mottagit din beställning.

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med Posten eller DHL.
Leverans sker till ett ombud nära dig. När du fått aviseringen via SMS eller post från transportföretaget finns ditt paket att hämta ut hos anvisat ombud. Ta med dig sändningsnumret samt din legitimation. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till hemmafint.se.

Transportskador
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Fotografera gärna skadan på varan samt det skadade emballaget och beskriv skadan i din kontakt med HF. Dina fotografier bör visa skadan tydligt.

Bilder
Alla bilder kan inte garanteras exakt att återge varornas utseende, färg eller funktion. Beroende på skärmens inställning kan återgivningen vara felaktig.

Personuppgifter
Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. De personuppgifter du lämnar (namn, adress, personnummer, e-postadress och telefonnummer) kan komma att användas till att säkerställa din leverans samt för att nå dig vid behov. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Widedals. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att dina uppgifter skall raderas eller korrigeras. Genom att godkänna köpvillkoren samtycker du till ovanstående.

Reklamation och returrätt
Om din vara är felaktig, skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via e-post: info@hemmafint.se omgående. Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten ersätts produkten. Du betalar dock själv returfrakten.Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar.Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av hemmafint.se  Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.Vid reklamation krävs att du som kund kan uppvisa kvitto eller följesedel. hemmafint.se undersöker noggrant alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri står ej hemmafint.se för ersättning av produkten.
Inga meterevaror går att returnera.

Returadress
Hemmafint.se (Franzéns)
Centrumhuset
696 30 ASKERSUND

Ångerrätt
14 dagar ångerrätt.
När du handlar på hemmafint.se har du rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar efter det att du mottagit varan. Produkten måste vara i oförändrat skick dvs ej skadad och oanvänd.
Det är tillåtet att öppna och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Du som kund står för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan kommer att återbetalas inom 30 dagar.

Ej uthämtade paket

Har du beställt produkter och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dagar) så fakturerar vi dig 300kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Force majeure
Vid force majeure är hemmafint.se befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i så kallade befriande omständigheter, enligt nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Befriande omständigheter anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.